Results 1 to 4 of 4

Thread: jews try to attack al- aqsa mosque

  1. #1
    Member Array
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    258
    Rep Power
    0

    jews try to attack al- aqsa mosque


    نجح المقدسيون بالتعاون مع فلسطينيالمسجد الأقصى ضمن احتفالاتهم بعيد الفصح اليهودي.
    فقد أكد للجزيرة نت حاتم عبد القادر مستشار رئيس الوزراء الفلسطيني بحكومة تسيير الأعمال لشؤون القدس أن أكثر من ألف فلسطيني من القدس المحتلة وفلسطينيي ما يعرف باسم الخط الأخضر استطاعوا الدخول إلى الحرم المقدسي لردع مسيرة "شد الظهر" التي حاول مستوطنون ومتطرفون يهود تنفيذها اليوم في المسجد الأقصى.


    وقال عبد القادر إنه على الرغم من إجراءات الاحتلال المشددة على الحواجز ومنع من هم دون سنّ الـ50 من الدخول إلى الحرم القدسي، تمكن أكثر من ألف فلسطيني من الوصول إلى الحرم وآلاف أخرى إلى محيطه لإحباط عملية الاقتحام.


    ين من الأراضي المحتلة عام 1948 في إفشال محاولة المستوطنين اقتحام
    المستوطنون أخفقوا في اقتحام الحرم القدسي (الجزيرة نت-أرشيف)
    سيطرة كاملة
    وأضاف أن الفلسطينيين باتوا يسيطرون بشكل كامل على الوضع داخل الحرم القدسي الشريف وأن عملية الاقتحام أخفقت بنسبة 80% مشددا على أن المجموعات الفلسطينية باقية في مكانها لمنع المستوطنين من تكرار المحاولة.


    وذكر المسؤول الفلسطيني "أن المستوطنين عمدوا لتغيير خطتهم باقتحام الأقصى والاقتصار على الوجود فقط في ساحة البراق"، مشيرا إلى أن أعداد المتطرفين اليهود تقلصت إلى بضع مئات بدلا من الآلاف كما كان مقررا.


    وبين عبد القادر أن شخصيات مقدسية وفلسطينية ذات ثقل توجد في المسجد الأقصى منذ ساعة مبكرة من اليوم الخميس منها محمد حسين مفتي القدس وعدنان الحسيني محافظ المدينة وإبراهيم صرصور رئيس الحركة الإسلامية بالجنوب الفلسطيني، وأحمد الطيبي النائب العربي في الكنيست الإسرائيلي.


    وكان حاتم عبد القادر مستشار رئيس الوزراء الفلسطيني لشؤون القدس قد أعلن اليوم الخميس يوم نفير عام للدفاع عن المسجد الأقصى، وأكد أن ترتيبات أعدت من أجل انتشار مكثف داخل المسجد الأقصى.


    أداء الصلاة
    وأدى مئات من الفلسطينيين الصلوات قرب المسجد الأقصى وذلك لمواجهة محاولات مستوطنين متطرفين الدخول إلى باحات المسجد لإقامة الطقوس والشعائر الخاصة بهم ضمن الاحتفالات بعيد الفصح العبري.
    وقالت مراسلة الجزيرة شيرين أبو عاقلة إن المئات من المواطنين الفلسطينيين من داخل الخط الأخضر وصلوا على متن مائة حافلة إلى القدس استجابة لدعوات من الحركة الإسلامية ومنظمة التحرير الفلسطينية لمواجهة محاولة المستوطنين الدخول إلى المسجد الأقصى.

    وأضافت أن الشرطة الإسرائيلية لا تزال تفرض إجراءات أمنية مشددة وينتشر أفرادها بكثافة حيث ترابط على مداخل البلدة القديمة لمدينة القدس المحتلة لمنع فلسطينيي الضفة الغربية من الدخول إليها.


     


    وأوضحت المراسلة أن الشرطة الإسرائيلية لم تسمح حتى الآن لعشرات من اليهود موجودين قرب باب المغاربة بالدخول إلى المسجد الأقصى.

  2. #2
    Member Array
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    1,129
    Rep Power
    0
    I cannot read this

  3. #3
    Member Array
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    258
    Rep Power
    0
    ok , you can read the translation :


    OCCUPIED JERUSALEM, (PIC)-- Sheikh Kamal Al-Khatib, the deputy head of the Islamic Movement in 1948 occupied lands, on Thursday held the Israeli government fully responsible for any serious consequences that may result from its protection and sponsorship of Jewish extremist groups' attempts to break into the Aqsa Mosque, warning that any break-ins will be stoutly faced.

    Sheikh Khatib pointed out that thousands of Palestinians from different places in the Palestinian lands occupied in 1948 boarded after dawn prayer today hundreds of buses en route to occupied Jerusalem to defend the Aqsa Mosque.

    For his part, MP Ahmed Abu Halabiya, a rapporteur of the PLC committee on Jerusalem, urged all Palestinians living in the holy city, the 1948 occupied lands and those who live outside Palestine and could have access to Jerusalem to travel and march towards the Aqsa Mosque to defend it against Jewish attempts to desecrate it.

    In a press statement received by the PIC, MP Halabiya warned Thursday that there is a dangerous scheme planned by Jewish settlers and the Israeli government aimed to carry out daily break-ins at the Aqsa Mosque as a prelude to imposing the Jewish presence in the Mosque as a fait accompli.

    The lawmaker added that the scheme is aimed to divide the Mosque courtyards betweens Muslims and Jews in a bid to repeat what had happened in the Ibrahimi Mosque, where some areas of it were allocated for Jewish rituals.

    He also noted that this grave scheme is a prelude to achieving the main objective, that is, the building of the alleged temple on the ruins of the Aqsa Mosque.

    In the same context, thousands of Jerusalemite citizens have flocked since the early morning hours to the vicinity of the Aqsa Mosque in response to the appeals of the Islamic Movement in order to fend police-guarded Jewish settlers off the Mosque.

    Media sources reported that thousands of Palestinians, who were prevented from reaching the holy Mosque, have been demonstrating since the morning at Al-Asbat gate, adding that Israeli occupation policemen blocked Palestinians under age 50 from getting access to the Mosque.

    The sources said that the atmosphere is extremely tense in Jerusalem especially near the gates of the Old City and in the vicinity of the Aqsa Mosque and may explode any moment.

    The sources added that the Israeli policemen allowed buses carrying Jewish extremists to drive freely to the Maghareba gate and the Buraq wall, where it is expected that the Jews will go on massive marches from there towards the Aqsa Mosque.

  4. #4
    Junior Member Array
    Join Date
    Feb 2009
    Location
    Unknown i.e. Lost
    Age
    33
    Posts
    13
    Country: Pakistan
    Rep Power
    0
    Thanks a lot for the Information and Translation

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)







Similar Threads

  1. Replies: 40
    Last Post: 11-23-2011, 10:07 PM
  2. What fundament Jews say abt Israel
    By kamijack in forum World News
    Replies: 0
    Last Post: 08-28-2009, 12:06 AM
  3. Masjid Al Aqsa
    By chu chu in forum Religion
    Replies: 6
    Last Post: 07-18-2009, 11:39 AM
  4. Secret tunnel under Al-Aqsa Mosque exposed
    By mmontana_606 in forum Religion
    Replies: 0
    Last Post: 04-20-2009, 12:06 PM
  5. two Jews in an Indian restaurant
    By Varj_29 in forum Jokes
    Replies: 26
    Last Post: 10-05-2008, 10:17 AM

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •